Ползи от Тай-Чи

Тай Чи Цюан е обичан от десетки милиони практикуващи, които го разпространяват по целия свят. Той се превърна в най-популярния от всички китайски бойни изкуства, като осигурява забележителен принос за здравето на хората. Тай-чи е един от скъпоценните камъни в света на китайските бойни изкуства. Изящен, внимателно структуриран и спокоен стил, същевременно запазил и бойните си аспекти, който се използва като метод за подобряване на здравето. В сравнение с другите стилове, той в по-голяма степен е насочен към оздравяване и самоотбрана в едно Комплексът движения Тай-чи не изисква специална физическа и психическа подготовка и е достатъчно лесен за овладяване. На основата на този стил могат да се изучават и по-сложни комплекси от движения Ушу (китайски бойни изкуства), да се достигне до тайната за управление на вътрешната концентрация и работа с енергията (Ци гун). При редовно практикуване човек получава сериозна тренировка на тялото по издръжливост, сила, гъвкавост.

Ползи за здравето

Идеален за всяка възраст, за начинаещи, физически неподготвени хора. Има силно изразени положителни ефекти върху здравето, като укрепване на костната и мускулната система, заздравяване на психиката, подобряване на имунната система и силно подчертан анти-стрес ефект.

Тай чи е китайско бойно изкуство, което съчетава поредица от плавни, грациозни движения, наподобяващи медитация в движение. Упражненията се изпълняват бавно и внимателно, с голяма концентрация. Практиката е подходяща за хора от всички възрасти и във всякаква физическа форма. Най-ценното тук е вниманието към баланса, който е един от основните фактори на добрата форма и нещо, което губим с годините, коментират учените от Харвард. Вие също можете да усвоите този баланс.
Учените от Харвард за Тай-чи

Редовните занимания с тай-чи спомагат за повишаването гъвкавостта на ставите, както и за заздравяването на костите. Също така дишането по време на практика става дълбоко по естествен начин, а дълбокото дишане от своя страна подобрява кръвообращението и укрепва стените на кръвоносните съдове. Друг полезен ефект от занемяната е повишаването на мускулната сила на крайниците.

Като система за самозащита

Един от главните принципи за самоотбраната в тай-чи, както гласи следната извадка е - "използването на четири унции, за да отклоним хиляда паунда"

В тай-чи и в частност в нашата школа ние наблягаме на развитото на техниките и методите, които следват цялостното предание парче от, което беше цитирано в горният абзац.

В чън стил се практикуват ударни техники развива се способността да се нанесе удар от почти всякакъв ъгъл и положение на тялото, работа по двойки включваща ключово-захватни техники и други. Техники с традиционни китайски оръжия, като меч, сабя, тояга, копие, алебарда, нож идруги. Специални упражнения развиващи гъвкавост укрепващи костите сухожилията и мускулите.